Transformacja cyfrowa: Nowa strategia dla biznesu
Transformacja cyfrowa to kompleksowa, oparta na technologii cyfrowej strategia prowadzenia biznesu. Świat cyfrowy rozwija się błyskawicznie dzięki nowym produktom i technologiom cyfrowym, które wymagają intensywnych inicjatyw transformacyjnych. Głównym celem transformacji cyfrowej jest wykorzystanie nowych technologii cyfrowych we wszystkich aspektach działalności firmy, aby usprawnić procesy biznesowe. Dzięki zastosowaniu AI, automatyzacji oraz hybrydowych chmur, organizacje mogą napędzać inteligentne przepływy pracy, usprawniać zarządzanie łańcuchem dostaw i przyspieszać podejmowanie decyzji.
Dlaczego transformacja cyfrowa?
W przeciwieństwie do typowej transformacji biznesowej, implementacja transformacji cyfrowej nie jest jednorazowym rozwiązaniem. Jest to raczej początek nowej podstawy dla firmy, która dąży do nadążania za nowymi technologiami i ewolucji wraz ze zmieniającym się światem zewnętrznym.
W każdej chwili oczekiwania klientów i warunki rynkowe mogą ulec zmianie. Twoja firma musi być przygotowana na takie zdarzenia. Pozostanie na bieżąco z erą cyfrową to jedna z korzyści transformacji cyfrowej. Aktualizując przestarzałe systemy, firma przyjmuje innowacje cyfrowe i nowe modele biznesowe.
Transformacja cyfrowa a ryzyko i korzyści
Transformacja cyfrowa może być ryzykownym posunięciem, ale jeśli zostanie przeprowadzona prawidłowo, może wprowadzić Twoją firmę na ścieżkę lepszej i mądrzejszej przyszłości. Ostatnia analiza IBM Institute for Business Value zapytała wykonawców firm, jak wykorzystują dane do tworzenia baz wydajności i zrozumienia, jak zastosowanie technologii – na przykład chmury, AI, AI generatywnej – może znacząco poprawić wydajność w tych częściach firmy, które generują dochód. Wyniki pokazały, że 9 na 10 organizacji nie ma sposobu na przedstawienie, jak dostarczają swoje najważniejsze produkty i usługi od początku do końca, ani nie dysponują niezbędnymi danymi do stworzenia bazowej linii do poprawy tej wydajności.
Technologie transformacji cyfrowej
Sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja (AI) to technologia cyfrowa, która pozwala komputerom i maszynom naśladować zdolności ludzkiego umysłu. AI uczy się z tego, co obserwuje dookoła, a połączone z automatyzacją może wzbogacić dowolny przepływ pracy o inteligencję i decyzje w czasie rzeczywistym.
Hybrydowe chmury
Środowisko hybrydowe tworzy optymalną chmurę dla publicznych i prywatnych chmur oraz infrastruktury lokalnej. Przykłady to AWS®, Google Cloud Services®, IBM Cloud® i Microsoft Azure®.
Blockchain
Blockchain to cyfrowo rozpowszechniona, publiczna księga transakcji elektronicznych. Główną korzyścią z blockchain jest całkowita przejrzystość transakcji dla tych pracowników, którzy jej potrzebują, oraz bezpieczeństwo dla innych, którzy nie mają do niej dostępu.
Przykłady transformacji cyfrowej
Frito-Lay
Gigant przekąskowy Frito-Lay zdecydował się optymalizować swoją produktywność i usprawnić obsługę detaliczną dzięki Salesforce. Współpraca z ekspertami IBM® Consulting i praktyką Salesforce IBM pomogła rozwijać strategię e-commerce Frito-Lay i usprawnić przepływ pracy dla pracowników pierwszej linii.
Water Corporation
Water Corporation, państwowa jednostka w Australii Zachodniej, zdecydowała się na strategię opartą na chmurze zamiast kupować więcej sprzętu. Wybrali Amazon Web Services (AWS) do obsługi swoich krytycznych systemów SAP, wspieranych przez technologię IBM watsonx™ Code Assistant.
Camping World
Pandemia COVID-19 spowodowała bezprecedensowy wzrost liczby klientów dla Camping World, co ujawniło problemy z istniejącą infrastrukturą. Firma zdecydowała się na rozwiązanie oparte na AI od IBM, aby zmodernizować swoje call center i poprawić doświadczenia klientów.
Transformacja cyfrowa i IBM
Podczas gdy transformacje cyfrowe wymagają inwestycji i ostatecznie zmieniają sposób prowadzenia działalności przez organizację, przynoszą wiele korzyści, jeśli są wykonane poprawnie. Organizacje, które odnoszą sukces w transformacjach cyfrowych, wyprzedzają konkurencję, budują lepsze relacje z pracownikami i klientami oraz są lepiej przygotowane na przyszłość.